Namaste Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Theodorus Mokkink - WaarBenJij.nu Namaste Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Theodorus Mokkink - WaarBenJij.nu

Namaste Nepal

Door: Dorus

Blijf op de hoogte en volg Theodorus

24 September 2013 | Nepal, Kathmandu


Het is gelukt! Het was een dolwaze reis en voorbereiding, maar ik ben er.
Ondanks maanden van voorbereiding toch nog een laatste hectische dag voor vertrek. Verzekering toch veranderen, toch nog maar een tas aangeschaft, toch nog maar een keer naar de drogist om wat extra preparaten in te slaan etc etc. Met minder dan 12 uur voor vertrek op de klok mijn spullen toch niet helemaal ingepakt hebben.

Om 6 uur op de dag van vertrek gingen de lichten aan op de overloop en stond mijn vader al aan de deur. Of ik al wist dat het 6 uur was.. Ja dat wist ik, en ik wist ook dat ik nog een half uur had kunnen slapen. Maar goed op dat moment maakt het allemaal toch niet meer zoveel uit. Slaperig zou ik toch wel zijn. Die nacht toch ietswat onrustig geslapen.

De reis zelf is eigenlijk best voorspoedig verlopen. In Londen had ik 12 uur de tijd om van luchthaven te wisselen, wat me overigens in iets meer dan 2 uur lukte. De resterende tijd werd gebruikt met een poging tot slapen. Niet echt heel succesvol verder. Een beetje rond gaan slenteren. Heathrow is een wereld op zich. Zoveel mensen die van hot naar haar gaan.. Het viel me op dat er zoveel basale eigenschappen zijn die mensen delen. Je kan de liefde zien, de vriendschap ontwaren, kinderen die hun ouders treiteren, getuige zijn van de (geveinsde) woede. Het is universeel. Ja, mensen zijn verschillend. Godzijdank! Alleen worden voor mijn gevoel worden de overeenkomsten die we hebben wel eens vergeten.

Volgens planning ga ik aan boord voor mijn vlucht naar Delhi. Mijn 3e poging een stoel te bemachtigen is gelukkig succesvol! De eerste keer werkte mijn afstandsbediening niet (ja ik bedoel als je dan toch minstens 8 uur in de lucht zit wil je ook wat.. Heb er uiteindelijk helemaal geen gebruik van gemaakt overigens) De 2e keer bleek de verdeling in het vliegtuig niet optimaal te zijn. Het was maar voor 1/3e gevuld en iedereen zat vooraan. Tenslotte kreeg ik een stoel aangeboden met extra beenruimte! Naast me zat ook nog eens een leuke meid dus dikke prima. Het bleek een schotse te zijn genaamd Lou en de reis is echt voorbij gevlogen. Dit onder het genot van flink wat schotse whiskey, Lou vermoedde dat de stwardessen niet echt benul van alcohol hadden aangezien we steeds volle glazen kregen. Er zijn ook nog pogingen geweest de slaap te vatten, die echter geen succes waren. Tijdens mijn transit in Delhi samen nog wat opgetrokken en vervolgens ging ieder weer zijn eigen weg.

Mijn laatste vlucht had een half uur vertraging, en dat is alle vertraging geweest die ik heb gehad. Eenmaal daar aangekomen werd ik werkelijk waar overweldigd door de mensen daar. Ik werd allerlei hotels en taxi's aangesmeerd en dit gebeurde op een behoorlijk aggressieve manier. Zo gauw ze doorkregen dat ik een vrijwilliger was, werd ik in een bepaalde richting gewezen en droop iedereen snel af. Na enig zoekwerk, en met hulp van behulpzame Nepalis vond ik mijn contactpersoon. Een taxirit verder, door Kathmandu is dat al een hele belevenis op zich waar ik later nog vast wel op terug zal komen, kwam ik aan op de foundation.

Ik sta en stond versteld van mezelf. In bijna 60 uur misschien 6 uur geslapen maar ik was er! Wat een kracht.. Ik ben vrijwel direct naar bed gegaan en heb de eerste nacht 13 uur geslapen. Na ongeveer 5 uur daarvan werd ik even wakker: ' Wat bezielt me om naar Nepal te gaan' om vervolgens verder te gaan slapen.

Voorlopig ga ik het hierbij laten, mooie cliffhanger lijkt me.
Update van nu: ben @ foundations en eigenlijk vooral bezig met andere dingen dan vrijwilligers werk. Ik heb mijn slaapritme redelijk hervonden

  • 24 September 2013 - 14:56

    Yosta:

    Mooi verhaal Dorus! Het ga je goed daar. Geniet ervan! :D

  • 24 September 2013 - 14:57

    Annerika:

    Dorus! Held!! wat een leuk verslag. Ben blij dat je goed bent aangekomen. Veel succes en plezier! liefs annerika

  • 24 September 2013 - 15:09

    Anky:

    Wacht vol spanning je volgende avonturen af ;)

  • 24 September 2013 - 15:34

    Robert N:

    Fantastisch! Je schrijft echt goed, geniet ervan daar, ik zal aan je denken! :)

  • 24 September 2013 - 15:46

    Agnes:

    Hoi Dorus, leuk te lezen over je eerste reiservaringen naar Nepal!! Lekkere borrel in vliegtuig mét aangenaam gezelschap, leuk :-) Alle indrukken, het zal heel wat voor je zijn. Geniet van de vrijheid en het mooie Nepal. X

  • 24 September 2013 - 16:28

    Jens:

    Dorus, alsof jij mij bent toen ikzelf daar was in 2005. Mooi jongen. Het ga je goed.zet je zintuigen open.
    Envolg je intuïtie. Groet, Jens.

  • 24 September 2013 - 16:55

    Klaas-Henk:

    Hey Dorus!
    Thanks for sharing. (; Good luck!

  • 24 September 2013 - 17:07

    Madelon:

    Goed verhaal! Fijn dat de reis redelijk soepel is verlopen :)
    Veel succes met alles regelen enzo!

  • 24 September 2013 - 17:13

    Roos:

    heerlijk je ervaringen te lezen.. t klinkt avontuurlijk en er hangt veel moois in de lucht! alle goeds fijnerd!

  • 24 September 2013 - 17:40

    Ymkje:

    Namaste! Dat klinkt als een veelbelovend begin van een mooie reis! En ook heel herkenbaar....die taxichauffeurs op de luchthaven die er vandoor gaan met je tas.... Ik ben heel benieuwd naar al je belevenissen sindsdien! En wat heerlijk om nepal weer zo dichtbij te voelen door jouw verhalen! Heel veel genieten en mooie ontmoetingen gewenst dappere Dorus!

  • 24 September 2013 - 17:42

    Linda:

    Wat fijn om te lezen dat je er bent. Dat belooft met zo'n cliffhanger nog een mooi verhaal te worden...:)
    Alle goeds! Liefs

  • 24 September 2013 - 19:07

    Evelien:

    Leukleuk! Het komt me allemaal bekend voor, geen slaap, je enthousiasme en nog even niet helemaal beseffden dat je nu toch helemaal alleen aan de andere kant van de wereld zit! Maar ik heb er van genoten en jij vast en zeker ook! Veel plezier

  • 24 September 2013 - 19:08

    Frans:

    Hallo Dorus,
    Mooi te lezen dat je goed bent aangekomen en je belevenissen van het onderweg zijn.
    Het gaat je goed Dorus en ik zal je reis en je ervaringen volgen.
    Groeten,
    Frans

  • 24 September 2013 - 19:33

    Frank:

    Mooi verhaal Dorus. Die ellelange reis naar Nepal komt me zeer bekend voor.
    Wat ga je daar nou precies doen? Spreek je al Hinglish?
    Enjoy

  • 24 September 2013 - 19:43

    Hanneke:

    Fijn dat we je belevenissen kunnen volgen, Dorus!
    Geniet ervan!

    Hanneke

  • 24 September 2013 - 20:18

    Emmie:

    Jaa je bent aangekomen! Leuk verslag zeg, in 60 uur tijd al zo'n verhaal kunnen vertellen, dat beloofd wat! :) Ik kijk al uit naar je verdere avonturen, geniet ervan! :) Heel veel groetjes ook van de rest hier thuis!

  • 24 September 2013 - 23:12

    Anja:

    Hee Dorus..
    Ik zie dat je het echt allemaal doorgezet hebt en dat het je ook nog goed gelukt is (tot nu toe).
    Je hebt echt behoorlijk wat doorzettingsvermogen nodig om dit allemaal klaar te spelen.
    Ik wil je even heel veel succes wensen voor de dagen, weken, maanden, jaren? die je daar blijft.
    Vind het al een hele prestatie tot nu toe..
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Nogmaals veel succes en vooral veel plezier daar!!
    Groetjes,
    Anja

  • 25 September 2013 - 10:57

    Anke:

    Hallo Dorus,
    Blijf je volgen,
    je verhalen en belevenissen.

  • 25 September 2013 - 13:20

    Martijn:

    Ja, wat bezielt je? Ik ben benieuwd wat je ontdekt, lieve Dorus. Heb het goed!

  • 01 Oktober 2013 - 16:55

    Moniek:

    Dorus super dat je daar bent aangekomen! ik wens je alle sterkte, plezier en mooie Schotse dames toe! Een ding: geniet!! (maar ik neem aan dat ik nu open deuren in trap en tegen koren sta te preken) x! Moniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Theodorus

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 664
Totaal aantal bezoekers 21101

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 07 Februari 2024

Vamos a Ecuador!

28 Februari 2022 - 27 Maart 2022

Pelgrimage in Ireland

11 Januari 2018 - 11 Juli 2018

My Greek adventure

19 September 2013 - 02 April 2014

Namaste Dorus

Landen bezocht: